יום שבת, 21 בספטמבר 2013

הדייג המקסיקני

איש עסקים אמריקני עמד על המזח בכפר מקסיקני בחוף הים.

במקום עגנה סירה קטנה ובה דייג. בתוך הסירה היו כמה דגי טונה גדולים. האמריקני שיבח את המקסיקני על איכות הדייג, ושאל כמה זמן נדרש לו לדוג אותם. המקסיקני ענה, "זמן קצר." האמריקני שאל מדוע הוא אינו נשאר בים זמן רב יותר, כדי לעלות דגים נוספים בחכתו. המקסיקני השיב שהוא העלה מספיק כדי לכלכל את צרכיה המיידיים של משפחתו. בתגובה שאל האמריקני, "אבל מה אתה עושה בשארית זמנך?" ענה המקסיקני, "אני קם מאוחר, יוצא קצת לדוג, משחק עם ילדי, נח בצהריים עם אישתי, מריה, ומטייל מידי ערב בכפר, שם אני לוגם יין ומנגן בגיטרה עם ידידי. יש לי חיים מלאים ופעילים, אדוני."

האמריקני ענה בהבעת לעג, " אני מוסמך הרווארד במנהל עסקים, ויכול לעזור לך. עליך להשקיע זמן רב יותר בדייג, וברווחים לקנות סירה גדולה יותר. ברווחים מהסירה הגדולה תוכל לקנות כמה סירות. בסופו של דבר יהיה לך צי של סירות. במקום למכור את שללך למתווך, תוכל למכור אותו ישירות למעבד הדגים, ובסופו של דבר תוכל לפתוח מפעל שימורים משלך. כך תשלוט במוצר, בעיבוד ובשיווק. יהיה עליך לעזוב את כפר הדייגים הקטן הזה ולעבור למקסיקו סיטי, ומשם ללוס אנג'לס, ובסופו של דבר לניו יורק, ושם תנהל את העסק המתרחב."

הדייג המקסיקני שאל, " אבל אדוני, כמה זמן כל זה יארך?"

על כך השיב האמריקני, "חמש עשרה עד 20 שנה."

"ומה אז, אדוני?"

האמריקני צחק ואמר שזה החלק הטוב ביותר. "בבוא הרגע הנכון תמכור את מניות החברה שלך לציבור ותתעשר עושר רב. תרוויח מיליונים."

"מיליונים, אדוני? ומה אז?"

אמר האמריקני, "אז תוכל לפרוש. תעבור לכפר דייגים קטן על החוף, ושם תוכל לקום מאוחר לעסוק מעט בדייג, לשחק עם ילדיך, לנוח בצהריים עם אישתך, ובערבים לטייל לכפר, ללגום שם יין ולנגן בגיטרה עם ידידך."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה